چادر لذت پرواز را دوچندان مي كند......

بايگاني

امار و اطلاعات

 
No Image
چادر لذت پرواز را دوچندان مي كند...... پيوند ثابت

فاطمه فتحي نژاد كه 17 سال بيشتر ندارد اولين دختر خلبان بسيجي است كه پس از 14 ساعت آموزش توانسته است با جايروكوپتر به تنهايي پرواز كند كه اين موضوع در نوع خود بي نظير است. اين دختر بسيجي دوشنبه يكم آذرماه با دو پرنده پالگرد و هواپيماي فوق سبك براي نخستين بار پرواز عملياتي باشگاه هوايي سپاه تهران بزرگ ( جايگزين يگان هوايي) را در آسمان تهران به نمايش گذاشت.

*خانم فتحي نژاد! در چه رشته اي تحصيل مي كنيد و چه مراحلي را براي خلبان شدن طي كرديد؟
رشته رياضي هستم مقطع پيش دانشگاهي. از همان ابتدا كه يگان هوايي بسيج در فرودگاه سپهر تأسيس شد با نحوه فعاليت آن آشنايي داشتم. ولي تا به امسال، مجوز براي آموزش خانم ها وجود نداشت. امسال با پيگيري مسئولان يگان هوايي، مجوز آموزش خانم ها نيز دريافت شد. من هم كه علاقه زيادي به تجربه كردن كارهاي هيجان انگيز داشتم به اين يگان مراجعه كرده و آموزش پرواز را آغاز كردم.

*
در دانشگاه مايليد در چه رشته اي ادامه تحصيل بدهيد؟
به رشته معماري علاقمندم. از رشته هاي مرتبط با خلباني رشته هوافضا بيشتر در خصوص موشك است و رشته هوانوري تا مقطع كارداني ادامه دارد. به همين دليل با ادامه تحصيل در رشته معماري، مي خواهم روي ماكت هاي پرواز كار كنم.

*
ارتفاع و پرواز هميشه همراه با ترس و اضطراب همراه است؛ چطور بر اين استرس غلبه كرديد؟
از كودكي به ورزش هاي هيجان انگيز علاقه زيادي داشتم و ورزش هايي مثل كارتينگ، اسكيت و دوچرخه سواري را تجربه كرده ام. در هنگام پرواز هيچ ترس و استرسي نداشتم و بسيار آرام و راحت بودم. براي پرواز تمركز حواس براي كنترل هواپیما نقش اساسي دارد و جايي براي ترس باقي نمي ماند

*در اولين پرواز چه حسي داشتيد؟
اولين پروازي كه در جلوي وسيله نشسته بودم، حس بسيار زيبا و غيرقابل وصفي بود. پس از 14 ساعت آموزش خلباني، توانستم به تنهايي پرواز كنم.

*
حس معنويت چه نقشي در يك پرواز موفقيت آميز دارد؟
در هنگام پرواز همواره به ياد خدا هستم و با توكل به او پرواز را آغاز مي كنم. هميشه به خدا مي گويم تو مرا بالا مي بري و برمي گرداني. آرامشم را در پرواز مديون خدا هستم.

*
تا چه ارتفاعي فراز داشته ايد؟
من تا ارتفاع 12 پايي در سطح دريا با جايروكوپتر پرواز كرده ام. اما بالاتر از اين به علت باز بودن سقف جايروكوپتر ممكن نيست.

*
بعد از اولين پرواز وقتي خلبان فرود مي آيد، يك سطل آب بر روي او مي ريزند تا دچار غرور نشود. شما در آن لحظه چه احساسي داشتيد؟
روزي كه اولين پروازم را انجام دادم هوا بسيار سرد بود. پارچ آبي كه روي من ريختند آب گرم بود كه يخ نكنم. اين داستان آب ريختن بعد از اولين پرواز انفرادي يك قانون بين المللي است كه در همه دنيا اجرا مي شود.

*
اگر بخواهيد خلباني را به زبان ساده توصيف كنيد چه مي گوييد؟
خلباني شايد از جهاتي شبيه به رانندگي باشد. در رانندگي ما سعي مي كنيم خيلي از عوامل را با هم هماهنگ كنيم تا رانندگي موفقي داشته باشيم. در هوانوردی با سه بعد سروكار داريم چون بعد ارتفاع نيز اضافه مي شود.

*
از چه سالي به عضويت بسيج درآمديد؟
از سه سال پيش كه يگان هوايي بسيج در فرودگاه سپهر ايجاد شد، من به عضويت بسيج درآمدم.

*
بسيجي بودن چه تأثيري بر روحيات و رفتار شما داشته؟
بسيجي بودن باعث شده است حضورم در اجتماع پر رنگ تر شود و نحوه زندگيم زير نظر ولايت قرار گيرد. احساس مسئوليتم نيز بيشتر شده است.

*
عوامل موفقيتت از نظر خودت چيست؟
اول اعتماد به نفس و پشتكار بالايي كه در وجود من است. و ديگر اين كه، با تكيه به فرموده هاي رهبري سعي كرده ام در عرصه هايي كه تا به امروز از دسترس خانم ها دور بوده، حاضر باشم.

*
تعريف حجاب از نظر شما؟

حجاب باعث ايجاد مصونيت براي خانم ها در اجتماع مي شود و حريمي را براي آنها ايجاد مي كند كه كسي اجازه ورود به آن را به خود نمي دهد.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نوشته: نوابی سهی در: سه شنبه 11 دی 1390برچسب:حجاب,عفاف فاطمی,تصاویر حجاب,مرواریدی در صدف,مروارید,عفاف,خلبان محجبه,خلبان,اولین دختر خلبان,

|

 
آرشيو مطالب پيشين:
دهه ها با حجاب
دختران بزرگ و روسری های کودکی
شنل قرمزی
انواع حجاب
فروشگاه حجاب سرای دینا
شعر زیبا درباره چادر
فروشگاه حجاب فاطمی
فروشگاه اینترنتی حجاب نفیس
فروشگاه خانه حجاب صدف
ادای دین به شهدا و ادای احترام به خانواده معظم شهدا
رییس جمهور شهید محمد علی رجایی
شهید محمد علی فرزانه
شهید محمد حسن جعفرزاده
شهید غلامرضا عسگری
شهید علی روحی نجفی
شهید علی رضائیان
شهید علی اصغر پور فرح آبادی
شهید حمید رستمی
شهیدابوالفضل سنگ تراشان
شهید بهرام یادگاری
آرشيو كامل
 

No Image
No Image No Image No Image
 
 
 

درباره ما


    این وبلاگ را جهت نشر فرهنگ حجاب فاطمی ایجاد نموده ایم و دست یاری تمامی دوستان و پیروان راستین آن حضرت را جهت بهبود و گسترش این فرهنگ ناب به گرمی می فشاریم...چه در ارسال مطالب و چه به صورت ارسال پیشنهادات سازنده یاریگرمان باشید...

لينك دوستان

< Html />

    ورود اعضا:

    خبرنامه وب سایت:





    آمار وب سایت:  

    بازدید امروز : 39
    بازدید دیروز : 10
    بازدید هفته : 39
    بازدید ماه : 729
    بازدید کل : 120676
    تعداد مطالب : 109
    تعداد نظرات : 4
    تعداد آنلاین : 1

توضيحات

No Image No Image